25.06.2017

Wyznanie wiary
Do każdego więc, kto się przyzna do Mnie przed ludźmi, przyznam się i Ja przed moim Ojcem, który jest w niebie. Lecz kto się Mnie zaprze przed ludźmi, tego zaprę się i Ja przed moim Ojcem, który jest w niebie
Mt 10, 32-33
Przyjmujemy to jako coś oczywistego, że wierzymy więc prędzej czy później (po okresie czyśćca) trafimy do nieba.
Ale czy przyznajemy się do naszej wiary?
W obliczu zagrożenia życia - przy prześladowaniach na Bliskim Wschodzie czy krajach azjatyckich można nie manifestować swojej wiary, by nie narażać swojego życia.
Tak samo przecież chrześcijanie ukrywali się odprawiając Msze w katakumbach.
Ważne jest by wyznać wiarę, gdy ktoś wprost nas zapyta. Czy wierzysz w Boga? Czy wierzysz w Chrystusa? Czy wierzysz, że Chrystus umarł, zmartwychwstał i wstąpił do nieba?
To wszystko wyznajemy w Credo - wyznaniu wiary, które mówimy na Mszy Świętej. No właśnie - "mówimy" - czy jest to tylko dla nas kolejna formułka do nauczenia, czy naprawdę wyznajemy naszą wiarę?
Jeśli ktoś nas o to zapyta - czy nie zaprzeczymy?
"Kto się Mnie zaprze przed ludźmi, tego zaprę się i Ja przed moim Ojcem, który jest w niebie".

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Życie wbrew Bogu

Słowa pewności

9.11.2017