2.07.2017

Jaka jest Twoja hierarchia wartości?
Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto kocha syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. Kto nie bierze swego krzyża, a idzie za Mną, nie jest Mnie godzien
Mt 10, 37-38
Zapierałam się rękami i nogami by nie pisać dziś o Ewangelii. Ale siedziałam pół godziny przed komputerem i nie wiedziałam co napisać o czytaniach czy psalmie.
Dlaczego nie chciałam pisać o tym tekście? Bo jest trudny i może być źle zrozumiany.
Nawet, gdy sama go czytam jest dla mnie szokujący. Choć jeśli się nad nim pochyli głębiej widzi się sens słów Jezusa i ich prawdziwość.
Trudno nam się zgodzić - taka jest nasza pierwsza myśl - że naszych bliskich możemy kochać mniej niż Boga. Jak możemy się przecież wyprzeć tych, których kochamy? Jak możemy powiedzieć, że ich nie kochamy?
No właśnie! To błąd w naszym myśleniu. Jezus wcale nam nie mówi, że nie mamy kochać bliskich. Tylko, że On ma być w naszym życiu na pierwszym miejscu.
Jeśli ktoś by Ci kazał wskazać swoją hierarchię wartości, ważności jak by ona wyglądała?
1. Bóg                                                                       1. Rodzina
2. Rodzina            czy może inaczej:                    2. Praca
3. Praca                                                                    3. Bóg
Jak myślisz czyje prośby Bóg częściej wysłuchuje - tego, kto stawia Go na pierwszym czy ostatnim miejscu w swoim życiu?
Bóg przecież jest źródłem wszystkiego. Jeśli Mu zaufamy i podporządkujemy Mu swoje życie to wszystko inne się ułoży.
Będziemy mogli mieć szczęśliwą, kochającą się rodzinę i pracę stworzoną dla nas.
Jeśli Twój mąż/ Twoja żona / córka/syn/siostra/brat są dla Ciebie ważniejsi niż Bóg to może się zdarzyć, że przez nich odejdziesz od wiary, że zwątpisz.
A jeśli wierzysz w Boga to nawet jeśli przeżywacie trudności to Bóg da wam siłę by je przetrwać.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Życie wbrew Bogu

Słowa pewności

9.11.2017