26.11.2017

Opieka Boga
Pan jest moim pasterzem, niczego mi nie braknie, pozwala mi leżeć na zielonych pastwiskach. Prowadzi mnie nad wody, gdzie mogę odpocząć, orzeźwia moją duszę. Wiedzie mnie po właściwych ścieżkach przez wzgląd na swoją chwałę. 
Ps 23, 1-3
Pan Bóg nas wspiera, zawsze nam towarzyszy i prowadzi.
Czasem czujemy, że uchodzą z nas wszystkie siły, czy to fizyczne, czy psychiczne.
Ale choćbyśmy padali na twarze ze zmęczenia zawsze mamy przy sobie "napój energetyczny" dla naszej duszy - jest nim Bóg.
On sprawia, że z każdego zmęczenia w końcu wychodzimy, a nie poddajemy się beznadziei i lenistwu.
"Wiedzie mnie po właściwych ścieżkach..." - nie po właściwych według naszego myślenia. Często byśmy chcieli, żeby Bóg spełniał tylko nasze zachcianki. Nie jesteśmy gotowi by pójść za Jego wolą.
A przecież Bóg nas nie prowadzi według naszej woli (bo często zmieniamy zdanie i błądzimy), ale chce nas doprowadzić do Chwały - do zbawienia.
Psalm 23 jest chyba najbardziej znanym psalmem wśród chrześcijan. Jest znany, bo często śpiewany nie tylko w czasie liturgii słowa, na psalm. Ale jest śpiewany jako pieśń religijna. To dobrze, że ludzie mogą lepiej poznać teksty biblijne.
Wszystkie pieśni, które śpiewamy warte są przemyślenia. W każdej jest zawarta myśl, przesłanie warte naśladowania.
A często śpiewamy je bez refleksji. Warto czasem spojrzeć na rzutnik, przeczytać słowa, a nie śpiewać z pamięci z błędami.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Życie wbrew Bogu

Słowa pewności

9.11.2017