2.10.2017

Anioł Stróż
Oto Ja posyłam anioła przed tobą, aby cię strzegł w czasie twojej drogi i doprowadził cię do miejsca, które ci wyznaczyłem. Szanuj go i bądź uważny na jego słowa
Wj 23, 20-21
Dziś obchodzimy wspomnienie świętych Aniołów Stróżów.
I liturgia słowa nam pokazuje czym jest obecność Anioła Stróża w naszym życiu.
Każdy z nas ma swojego anioła, który strzeże i prowadzi ku zbawieniu. To chyba każdy słyszał na katechezie czy w kościele.
Ale Księga Wyjścia mówi też więcej: "szanuj go i bądź uważny na jego słowa".
Czasem narzekamy, że w obliczu trudności Bóg pozostawia nas samymi. Ale On stale jest obok nas i dodatkowo dał nam anioła, który nas prowadzi. To tylko i wyłącznie nasza wina, jeśli go nie słuchamy i wpadamy w kłopoty. Ale mimo naszej przewrotności, ani nasz anioł, ani Bóg od nas nie odchodzą. Mimo naszych fochów są obok nas i czekają aż wrócimy na dobrą drogę.
Mówi się, że niektórzy ludzie doświadczają obecności szatana. Czują jak na nich patrzy i tylko czeka, by się rzucić do ataku.
Chyba za bardzo przejmujemy się szatanem. Bo wszędzie widzimy Zło i jego wysłanników. Ale rzadko kiedy dostrzegamy Dobro i jego Aniołów.
Kiedy dobrze się rozejrzeć oprócz diabłów czyhających na nasze dusze zobaczymy także aniołów, które nas chronią przed zakusami złego.
W bajkach przedstawia się człowieka toczącego debaty z aniołem i diabłem - gdy nie wie czy wybrać dobrą czy złą drogę.
Ja bardziej to postrzegam jako anioła broniącego diabłu dostępu do człowieka. Oczywiście jeśli człowiek poprosi o taką pomoc. Bo jeśli się nie modli to sam zaprasza szatana do siebie.
film: Nowe szaty króla 2 (2005).

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Życie wbrew Bogu

Słowa pewności

9.11.2017