19.11.2017

Mam talent
Wówczas przyszedł ten, który otrzymał pięć talentów. Przyniósł drugie pięć i rzekł: „Panie, przekazałeś mi pięć talentów, oto drugie pięć talentów zyskałem”. Rzekł mu pan: „Dobrze, sługo dobry i wierny! Byłeś wierny w rzeczach niewielu, nad wieloma cię postawię: wejdź do radości twego pana!” (...). Przyszedł i ten, który otrzymał jeden talent, i rzekł: „(...) Bojąc się więc, poszedłem i ukryłem twój talent w ziemi. Oto masz swoją własność!” 
Mt 25, 20-21.24-25
Talenty... Każdy ma jakiś talent, choćby najmniejszy, nawet możemy go uważać za nic nieznaczący. Ale dla Boga ma znaczenie.
Dlatego pragnie, żebyśmy je rozwijali i mnożyli.
Bo to prawda, że: "Każdemu bowiem, kto ma, będzie dodane, tak że nadmiar mieć będzie" (Mt 25, 29).  Często pokazują w mediach ludzi, którzy mogą się pochwalić sukcesami w swojej dziedzinie. I opowiadają o sobie. I okazuje się, że nie specjalizują się tylko w jednej dziedzinie, ale ich pasją są też inne dziedziny. Potrafią na nie poświęcać całe godziny.
I potem słyszymy, że ktoś biega, tańczy, pływa, gra na gitarze i robi na drutach. I to nie pięć osób, a jedna osoba się tym wszystkim zajmuje!
A ten, kto ma jeden talent raczej ma tendencję to tego, żeby mówić, że nie ma czasu. Że w porównaniu z innymi co to za talent.
Nie można się porównywać z innymi! Każdy ma inny talent, każdy ma inny charakter i inaczej będzie się realizował.
Ja też słysząc o pasjach innych ludzi, o tym jakie mają hobby myślałam, o tym, że nic takiego nie robię.
Hobby? Ale co to hobby?
Nie lubię wychodzić z domu na treningi, nie lubię łazić po polu w poszukiwaniu ujęć/roślinek/robaczków.
Zdecydowanie wolę usiąść z kubkiem ciepłej herbatki z książką w ręce, czy obejrzeć dobry film.
Nigdy nie będę taka jak pozostali.
Ale o to chodzi. Trzeba znaleźć w życiu coś swojego, co daje nam radość, przyjemność. I co nam przychodzi, może nie z łatwością, ale co jesteśmy w stanie zrobić, przy odrobinie dyscypliny.
Moim talentem jest pisanie, mam nadzieję, że dobre. Lubię otworzyć laptopa i dać płynąć myślom na temat Pisma Świętego, czy życia religijnego.
W życiu nie potrafiłabym tak opowiadać słowami, ustnie, jak robię to pisząc.
Każdy ma talent. Jaki jest Twój?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Życie wbrew Bogu

Słowa pewności

9.11.2017